Processtappen voor werknemer
De uitvoering van een second opinion bestaat uit de aanvraagfase, uitvoeringsfase en afrondende fase. Indien in het contract tussen de werkgever en de arbodienst/zelfstandige bedrijfsarts is opgenomen dat het second opinion zal worden uitgevoerd door een bedrijfsarts die aangesloten is bij de LPBSO, dan doorloopt u als werknemer de volgende stappen.
Fase 1: Aanvraagfase
|
Stap 1 |
|
|
Stap 2 |
|
|
Stap 3 |
|
Fase 2: Uitvoeringsfase
|
Stap 4 |
De bedrijfsarts second opinion ontvangt het verzoek voor een second opinion van uw eigen bedrijfsarts. De bedrijfsarts second opinion reageert binnen een week op het verzoek om een second opinion. Wanneer de bedrijfsarts second opinion niet beschikbaar is voor uitvoering second opinion neemt de eigen bedrijfsarts contact met u op. U kunt dan zelf, eventueel met advies van uw bedrijfsarts, een andere bedrijfsarts second opinion uit de pool kiezen die de relevante stukken ontvangt. |
|
|
Stap 5 |
U wordt in principe uitgenodigd voor een spreekuur bij de bedrijfsarts second opinion. Deze zal u vragen om uw legitimatiebewijs. |
|
|
Stap 6 |
De bedrijfsarts second opinion overlegt zo nodig met u welke gegevens nog meer nodig zijn om te komen tot een advies. Dit kan zijn nadere informatie bij uw eigen bedrijfsarts, bij uw behandelaars, informatie bij uw werkgever of informatie elders. |
|
|
Stap 7 |
|
|
Fase 3: Afrondende fase
|
Stap 8 |
Indien uw bedrijfsarts beschikt over een kopie van het advies van de second opinion bedrijfsarts zal hij binnen een redelijke termijn kennis nemen van dat advies en maakt aan u gemotiveerd kenbaar of hij dat advies geheel, gedeeltelijk of niet overneemt. |